Geen Avansstudent aangemeld voor ECHO Award

Staatssecretaris Rutte reikt woensdag 26 april de ECHO Award 2006 uit aan een alloctone student die dit jaar uitblonk in studieresultaten en ook nog een opvallende bijdrage leverde aan de maatschappij. Scholen kunnen kandidaten voordragen. Avans Hogeschool heeft niemand voorgedragen.

Medewerker Studentenzaken Anita Korporaal weet niet hoe dat komt. De award is volgens haar wel onder de aandacht gebracht bij de academies.
In 2002 kwam de Turkse studente Emine Akgöl van de Bredase Pabo nog bij de laatste drie genomineerden terecht, maar ze won de prijs niet. Zij volgde de OALT-opleiding voor onderwijzers die allochtone kinderen in de eigen taal lesgeven. Ook een jaar later leverde de Pabo nog een student aan, ook van de OALT-opleiding. Deze opleiding is dit jaar gestopt, omdat de overheid de subside ervoor introk.
Met de ECHO Award wil het Expertisecentrum Diversiteitsbeleid ambitieuze en talentvolle allochtone studenten stimuleren een steentje bijdragen aan de Nederlandse kenniseconomie. De winnaar kan als rolmodel dienen voor andere allochtone studenten. (PM)