ICT en media tegen kindsoldaten en armoede

Tweedejaarsstudenten van de opleiding Communication & Multimediadesign hebben in groepjes plannen bedacht om met behulp van ICT en media de acht millenniumdoelstellingen van de Verenigde Naties te behalen.

Hoe kunnen deze middelen bijdragen aan het verminderen van armoede, het inzetten van kindsoldaten tegengaan en AIDS-verspreiding stoppen? Morgen worden de plannen gepresenteerd tijdens een evenement op de kunstacademie in Breda.

De studenten hebben voor dit project de fictieve adviesorganisatie MediAID opgericht. Behalve het bedenken en uitwerken van goede ideeën om de wereldproblemen aan te pakken, organiseert de MediaAID ook het evenement morgen, dat begint om 14.00 uur in de kapel van de kunstacademie aan de Beukenlaan in Breda. Er staan dan stands met informatie en er worden verschillende lezingen gehouden door vertegenwoordigers van bekende hulporganisaties en op het gebied van ICT, zoals Rob Kranenburg.
Niet-genodigden zijn vanaf 17.00 tot 18.30 uur welkom.
Kijk voor meer informatie op: www.globalmediaid.org. (PM)