Krakers weggeefwinkel weer naar de rechter

De krakers van de weggeefwinkel moeten het pand aan de Havendijk 1 verlaten. Dat vindt althans de eigenaar van het pand die de ‘illegale bewoners’ via een gerechtelijke procedure uit het pand wil krijgen.

Momenteel zijn de krakers, waaronder studenten van Avans Hogeschool, bezig om het pand op te knappen. Er moest volgens vrijwilliger Fokke Verhagen, eerstejaarsstudent Social Work in Den Bosch nog veel gerenoveerd worden vanwege een brand die heeft gewoed.
Per 1 juni willen zij er de weggeefwinkel, waar oude spullen gratis kunnen worden meegenomen, en een eetcafé in vestigen. Per die datum moet het onderkomen aan de Maijweg, waar de winkel nu zit, namelijk ontruimd zijn. Door NS vastgoed, eigenaar van het pand, was een rechtszaak aangespannen, omdat ze er parkeerplaatsen wil aanleggen. De rechter stelde die eigenaar in zijn gelijk. (CB/MvH)