Nog onvoldoende respons tevredenheidsonderzoek

Na twee weken heeft het onderzoek naar de tevredenheid van studenten een respons van 8,4 procent opgeleverd. Dat is nog niet voldoende. Bij een te laag percentage wordt het vooral moeilijk betrouwbare conclusies te trekken op het niveau van de afzonderlijke academies en opleidingen.
Onderzoeker Wil Kwinten van het Leer- en Innovatiecentrum hoopt dat in de derde en vooorlaatste week van het onderzoek nog een inhaalslag kan worden gemaakt. Hij rekent op de inzet van de contactpersonen in de academies die op zich hebben genomen deelname te promoten. Dat dat werkt bewees de opleiding Civiele Techniek in ‘s-Hertogenbosch waar in de eerste dagen van het onderzoek niemand reageerde. Maar na enig aandringen bij de studenten om mee te doen heeft die opleiding een respons van bijna 25 procent.
Op de site van het onderzoek*) wordt door wisselende studenten en medewerkers op het belang van het tevredenheidsonderzoek gewezen. Met de gegevens kan Avans Hogeschool aan de slag om verbeteringen door te voeren. (FG)

* Avans-account vereist

(Bijgewerkt: 3 april, 13.30 uur)