Ondertekening convenant met ConQuaestor

De Academie voor Algemeen en Financieel Management (AAFM) in Breda heeft vanmiddag een convenant met ConQuaestor, een bedrijf voor financiële dienstverlening uit Delft, ondertekend.

AAFM-studenten kunnen hierdoor, ook buiten de stage en het afstuderen, bij het bedrijf projecten gaan doen. Het biedt hen een blik op de beroepspraktijk. ConQuaestor gaat ook onderwijsprogramma’s mee ontwikkelen. Ze kunnen volgens academiedirecteur Harrie van Beek bijvoorbeeld een heel blok ‘adopteren’. Het is ook de bedoeling docenten en werknemers van ConQuaestor uit te wisselen. Docenten kunnen dan recente praktijkervaring opdoen. ConQuaestor kan gastdocenten aanleveren.
Volgens directeur Christian van der Sanden is er een groot tekort aan starters op hbo- en universitair niveau op de financiële markt. Door intensief met hogescholen en universiteiten te gaan samenwerken, hoopt hij de aanwas te kunnen vergroten. ‘We nemen jaarlijks ongeveer honderd nieuwe mensen aan, eenderde daarvan bestaat uit starters. Voor een gedeelte van de projecten willen we graag mensen die nog niet zo duur zijn. Het gaat om projecten waarvoor iemand niet zoveel ervaring nodig heeft, maar waar je wel slimme mensen voor wilt hebben.’
De directeur ziet het ook als een maatschappelijke taak om met het onderwijs samen te werken. Het is niet alleen een manier om het bedrijf bij studenten onder de aandacht te brengen. ‘We pretenderen een bedrijf te zijn dat voor kwaliteit kiest. Dan moet je ook aan de onderkant bijdragen, aan het onderwijs.’ Dat gebeurt al op verschillende manieren. ConQuaestor verzorgt bijvoorbeeld al sollicitatietrainingen voor de AAFM. Volgens de directeur vinden zijn medewerkers het ook ‘gewoon leuk’ om wat in het onderwijs te doen. Ze staan te trappelen om gastcolleges te verzorgen. ‘Het is leuk om je kennis te delen.’ (PM)

klik

Klik op de foto voor een vergroting.
Ondertekening van het convenant door directeur Christian van der Sanden van ConQuaestor (links) en Harrie van Beek, directeur van de Academie voor Algemeen en Financieel Management (rechts).