Richard Blankenstein in Bredase raad

Als lid van de gemeenteraad van Breda is gisterenavond Avans-student Richard Blankenstein geïnstalleerd. Doordat de twee koplopers van de PvdA-fractie zijn doorgeschoven naar het College van Burgemeester en Wethouders kwam hij als dertiende op de lijst alsnog aan de beurt.

Vóór de raadsverkiezingen werd de plaats van Blankenstein op de PvdA-lijst als onverkiesbaar beschouwd. Maar evenals in veel andere gemeenten behaalden de sociaaldemocraten ook in Breda met een onverwacht grote overwinning, en werden met elf zetels verreweg de grootste. Door de omvang van de fractie is in de collegeonderhandelingen het aantal wethouderszetels van de PvdA uitgebreid van één naar twee. Nu de twee koplopers van de fractie, Marja Heerkens en Henk Snier, zijn doorgeschoven naar het college zijn uiteindelijk de nummers 12 en 13 van de lijst in de raad gekomen.

Blankenstein is derdejaarsstudent aan de opleiding Management, Economie & Recht in Breda en is tevens lid van de Avans Hogeschool Medezeggenschapsraad (AMR). (FG)