Academieraad maakt zich zorgen over WK-poule

De academieraad van de Academie voor Algemeen en Financieel Management gaat in een brief aan de directie zijn zorgen uitspreken over de WK-poule die op de academie wordt gehouden. De inzet en prijzen zijn volgens de raad te hoog.

Docentlid Michiel Adriaansen noemt de poule, opgezet door twee docenten, een ‘leuk initiatief’, maar het idee om daarbij geldprijzen uit te reiken niet goed. ‘We hebben ook studenten met gokproblemen. Ze hadden de prijzen beter kunnen laten bestaan uit leuke, ludieke prijzen.’
Voor de poule voor het WK-voetbal in Duitsland kunnen studenten vijf euro inleggen. De winnaar kan 30 procent van de inleg winnen, aflopend naar de poedelprijs zijn prijzen van 5 procent te winnen. ‘De eerste prijs kan toch oplopen tot honderden euro’s’, meent Adriaansen.
Voorzitter Matthijs Kort is het met Adriaansen eens. De poule is wat hem betreft te groots aangepakt, omdat er overal door de school heen affiches van hangen. ‘Als je zoiets binnen je afdeling doet, is het toch anders.’
Terugdraaien kan niet meer, maar de raad vraagt de academiedirectie wel een standpunt over de poule in te nemen. (PM)