Avans-docent gaat lesgeven in Korea

ICT-docent Eddy Verhoeven gaat in de zomervakantie lesgeven aan de Kyungpook universiteit in Daegu in Zuid-Korea. Met deze school heeft Avans Hogeschool een samenwerkingsverband gesloten.

Verhoeven is docent Informatica aan de Academie voor ICT en Media in Breda. In Korea gaat hij de cursus ‘introduction to computerscience’ geven aan studenten die zich hebben ingeschreven voor de summerschool van de universiteit. De docent krijgt een appartement op de campus. De universiteit staat vlakbij elektronicafabriek Samsung en is volgens Verhoeven dan ook gericht op elektrotechniek.
De docent is voorbereid op een cultuurshock. ‘Er is mij verteld dat de studenten daar ’s ochtends gaan staan en buigen als de docent binnenkomt’, vertelt hij.
Verhoeven vertrekt op 23 juni en geeft tot 21 juli les. Daarna gaat hij samen met zijn vriendin een rondreis van drie weken maken door Korea en Japan.
De docent gaat een eigen website maken, met onderwijsmateriaal, maar ook met persoonlijke verhalen en foto’s van zijn verblijf in het Verre Oosten, binnenkort in de lucht: korea.isengard.nl. (PM)