Avansstudenten met 11 betonkano’s naar race

Met maar liefst 11 betonkano’s gaan Avansstudenten naar de betonkanorace op 9 en 10 juni in de binnenstad van Leeuwarden

Van de Academie voor Bouwkunde en Civiele Techniek in Den Bosch gaan 48 studenten met 8 kano’s naar de race. In Tilburg doen ongeveer 25 studenten van de Academie voor Bouw en Managementmet mee. Zij komen met drie vaartuigen.
De kano’s worden allemaal zelf gemaakt. De Bossche studenten zijn in december al begonnen met de voorbereidingen. Joost van Pelt, vierdejaarsstudent, verwacht dat daags voor de race de laatste hand aan de kano’s wordt gelegd. De betonkanorace wordt al sinds 1972 elk jaar georganiseerd voor studenten van hogescholen en universiteiten in Nederland, maar ook Duitsland en België en dit jaar Engeland en Hongarije doen mee. (CB)