Geen Avans-studenten in halve finale ‘Student of the Year’

‘The Student of the Year contest’ nadert zijn ontknoping. Nog zes jongens en zes meisjes strijden om de titel, waarbij het draait om de combinatie van schoonheid en intelligentie. Avans-studenten spelen geen rol van betekenis meer in deze halve finale.
Esther Weijkamp, studente Social Work in Den Bosch, zat nog wel bij de laatste 16. ‘Ik was eigenlijk vergeten dat ik meedeed, ik was er niet zo mee bezig’, vertelt ze. ‘Ineens kreeg ik een mailtje dat ik in de kwartfinale zat. Dat vond ik wel leuk, maar ik heb verder geen moeite gedaan om mensen extra op me te laten stemmen.’ De studente is er dan ook niet rouwig om dat ze niet in de halve finale zit.
Ook Tamara Mast, studente Verpleegkunde in Breda, en Virginia Jonkers, studente HBO-Rechten in Tilburg, deden mee aan de westrijd. Virginia: ‘Ik heb me voor de grap opgegeven en het verder niet gevolgd.’
De Student of the Year verkiezing is dit jaar voor de vierde keer georganiseerd door Studenten.net. De winnaars van de wedstrijd worden bekend gemaakt tijdens het afsluitende feest op 16 juni in Amsterdam. Zij krijgen een jaarcontract bij modellenbureau Dutch Casting Agency en een vakantiepuntencheque ter waarde van 850 euro.
Er kan nog steeds gestemd worden op www.studentoftheyear.com. (KvdL)