Internationale prijs voor animatiestudent

Voor de tweede keer heeft Floris Kaayk een prijs in de wacht gesleept met zijn animatiefilm The Order Electrus. Kaayk, vierdejaarsstudent Animatie aan de kunstacademie in Breda heeft tijdens het 10th Seoul International Cartoon & Animation Festival (SICAF 2006) de eerste prijs ontvangen in de categorie studentenfilms.

In september 2005 kreeg Floris voor zijn film over elektronische insecten ook al een prijs, de Talent & Pro Award van het Nederlands Film Festival in Utrecht.
Het filmpje van de kunststudent duurt acht minuten en gaat over een nieuwe insectensoort die voornamelijk op oude, verlaten industrieterreinen leeft. Deze elektronische insecten ontstaan door wonderbaarlijke kracht en evolutie.
De animatiefilm is te zien op www.microbia.nl (CB)