Juridische Hogeschool Tilburg experimenteert met stoelmassage

Heerlijk twintig minuten onderuit liggen en gemasseerd worden. En dat tijdens je werk. Medewerkers van de Juridische Hogeschool in Tilburg kunnen aan den lijve ondervinden hoe dat voelt. Zij krijgen tien weken lang een ergomassage op de werkplek.

Met deze proef hoopt Fontys de stress bij haar medewerkers te verminderen en het ziekteverzuim tegen te gaan. Behalve de Juridische Hogeschool doet de Fontysopleiding Personeel & Arbeid mee aan de stoelmassages. Voorafgaand aan het experiment hebben de deelnemers daarom een enquête moeten invullen over hun klachten, zegt managementassistente Anita Hamers. Na afloop krijgen ze soortgelijke vragen.

‘Het is wel onspannend’, zegt Hamers die zelf ook meedoet. ‘Als je de hele tijd achter de computer zit, is het een mooie afwisseling.’ De eigen bijdrage van 25 euro vindt ze dan ook een peulenschil. (MvH)