Lezingen over actuele ontwikkelingen in biotechnologie

Drie gerenommeerde wetenschappers op het gebied van Life Sciences houden op 9 juni bij Avans een lezing over de recente ontwikkelingen in de biotechnologie.

De Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu (ATGM) in Breda organiseert de lezingen voor docenten uit het voortgezet- en middelbaar beroepsonderwijs.

Prof. Dr. Ir. Fons Stams van de universiteit van Wageningen komt vertellen over de toepassing van anaërobe bacteriën in de waterzuivering en bodemreiniging. Dr. Ir. Michel Eppink van het farmaceutische bedrijf Organon uit Oss geeft een lezing over de ontwikkeling van therapeutische eiwitten. De derde in de rij is dr. Ir. Sybe Hartmans van DSM Food Specialties Delft, die een inleiding geeft over ‘witte biotechnologie bij DSM’.
Academiedirecteur Cally Bruschinski opent de studiemiddag om 13.00 uur, waarna docent Corné Verhees een introductie houdt. Na de drie lezingen krijgen de bezoekers een rondleiding door de academie.
Het is de tweede keer dat de academie een dergelijke studiedag voor onderwijzers uit het het voortgezet- en middelbaar beroepsonderwijs organiseert. Met de dag wil de ATGM naar eigen zeggen vorm geven aan de maatschappelijke opdracht van Avans Hogeschool om kennis te delen. Daarnaast wil de academie met de middag het netwerk beter ontwikkelen.
De middag vindt plaats in het ATGM-gebouw aan de Lovensdijkstraat in Breda. (PM)