Maij-Weggen bij symposium over Tsjechië

Hanja Maij-Weggen, Commissaris van de Koningin in Noord-Brabant, krijgt woensdag 14 juni het eerste exemplaar van het boek ‘Bewust naar het Buitenland’ uitgereikt in het Atrium van Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch. Het boek is geschreven door Marjolein Rojo, docent bij de Bossche Academie voor Marketing.

De overhandiging maakt deel uit van het symposium ‘Czech it Out’, dat vierdejaarsstudenten International Business and Languages Den Bosch samen met de Kamer van Koophandel Midden-Brabant hebben georganiseerd.
Het symposium gaat over het zaken doen met Tsjechië. Hiervoor zijn de heer Arpink, ondernemer van Timeco, de heer Dijkink, entrepreneur van Fijn-Mechanica en de heer Kersten, oprichter en directeur van Co-makers International als gastspreker uitgenodigd. Zij vertellen over hun ervaringen met het ondernemen in het voormalige Oostblokland. Naast de lezingen biedt de middag voor Nederlandse ondernemers de mogelijkheid in contact te komen met Tsjechische ondernemers, want zij zijn met een delegatie aanwezig. Na de lezingen kunnen belangstellenden twee workshops volgen die gaan over het zakendoen in Tjechië. Om 17.00 uur wordt het symposium afgesloten met een borrel.
Frans van Kalmthout, lid van de Raad van Bestuur van Avans, opent de middag om 13.15 uur. Het symposium is voor iedereen gratis toegankelijk. Voor meer informatie en inschrijving zie, www.czechitout.nl. (KvdL)