Nieuwe besturen voor studentenbonden

De Twentse student Sebastiaan den Bak volgt eind juni voorzitter Evelien van Roemburg van het ISO op. Irene van den Broek (Universiteit Utrecht) vervangt straks LSVb-voorzitter Jonathan Mijs.

De nieuwe ISO-voorzitter Sebastiaan den Bak (21) deed al wat bestuurlijke ervaring op als lid van de faculteitsraad van zijn opleiding. In het nieuwe ISO-bestuur, dat eind juni aantreedt, zal hij worden bijgestaan door secretaris Boaz Adank (integrale veiligheidskunde, Hogeschool Utrecht), het enige hbo-bestuurslid. Penningmeester Joanne Kuipers (European studies, Universiteit Maastricht) is de enige vrouw in het nieuwe bestuur van het ISO. Robbert Koldenhof (fiscaal recht, Rijksuniversiteit Groningen) en Bart Buijs (natuur- en sterrenkunde, Radboud Universiteit) zijn ‘algemeen bestuurslid’.

Bij de LSVb gaat Irene van den Broek (24) de kar trekken. De studente sociaal geografie was eerder voorzitter van de Utrechtse lidorganisatie van de LSVb (USF Studentenbelangen). Daarnaast was ze actief in D66-jongerenorganisatie Jonge Democraten en ging ze eerder dit jaar mee met de Mission To Minsk – een studentenprotest tegen de dictatuur in Wit-Rusland.

Het LSVb-bestuur bestaat verder uit vice-voorzitter Everarda Slabbekoorn (orgel, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht), secretaris Bart Willems (technische bedrijfskunde, Hogeschool Zuyd) en penningmeester Sjaak Schukking (politicologie, Universiteit van Amsterdam). Inger de Bruin (piano, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht) is komend jaar algemeen bestuurslid. (TdO/HOP)