Pabostudenten twee weken naar India

Net als vorig jaar gaan deze zomer studenten van de Pabo in Breda twee weken lesgeven in India. Vooraf zamelen ze geld in voor onderwijsprojecten in het Aziatische land.

Het gaat om vier derdejaarsstudenten: Kim Heimans, Lieke Visser, Kristel Daamen en Kim de Heer. De reis wordt georganiseerd door de Stichting Edukans, die elk jaar een onderwijsexpeditie voor Nederlandse studenten naar India op poten zet.
De studenten verblijven in Bangalore in Zuid-India. Ze onderzoeken er het onderwijs en geven zelf les. Het is ook de bedoeling dat ze een lessenserie maken. Ze ontmoeten er Indiase Pabo-studenten en er is gelegenheid om culturele uitstapjes te maken.
Het schrijven van een reisverslag is onderdeel van het project. En als de studenten terug zijn, wordt van hen verwacht dat ze presentaties geven over wat ze hebben meegemaakt.
‘Ik zie de onderwijsexpeditie naar India als een kans om een steentje bij te dragen aan een betere wereld; er niet alleen maar over praten, maar er ook daadwerkelijk wat aan doen’, schrijft Kim de Heer op de website van de vier Pabo’ers. ‘Van India verwacht ik een zware, maar leerzame en mooie reis, waarin mijn ogen écht geopend worden’, schrijft Kristel Daamen.
De studenten hebben vanmiddag een actie in Etten-Leur. Kinderen kunnen voor twee euro op de foto met acteur Mike uit de jeugdserie ZOOP. Hiervoor was er al een sponsorloop en een vastenactie.
De studenten vertrekken op 9 juli en komen 21 juli weer terug. (PM)
Meer informatie: www.oe-india.nl.