Ruth de Beer dood gevonden

Docente Ruth de Beer van de Academie voor Algemeen en Financieel Management (AAFM) in Breda is vanmorgen dood gevonden in de buurt van het Belgische Arendonk. Zij was sinds vorige week vrijdag vermist. Vermoed wordt dat zij door zelfdoding om het leven is gekomen.
Gisteren was de auto van Ruth in de bossen bij Arendonk gevonden. Politie en brandweer zijn daarop in de omgeving gaan zoeken.

Het nieuws over de dood van Ruth de Beer, dat vanmorgen via de media werd verspreid, kwam hard aan op de AAFM. Academiedirecteur Harrie van Beek: ‘Het is een klap voor onze leefgemeenschap. We doen ons best om zo spoedig mogelijk alle medewerkers en studenten te bereiken en te informeren.’
Vanmorgen was er een eerste bijeenkomst van collega’s waar het nieuws werd verteld. Studentenpastor Corina van Steenhoven was daarbij aanwezig.
Van Beek: ‘We denken nu na hoe we op gepaste wijze afscheid van Ruth kunnen nemen.’

Nadere informatie over het afscheid volgt, onder andere via deze website. (FG)