Seminar met ‘Frans Bauer’, gehaktballen en Zeeuwse meisjes

Muziek van Frans Bauer, gehaktballen op het menu en Zeeuwse meisjes als gastvrouwen. Nederlandser kan het bijna niet op het seminar ‘De kracht van Nederland’ op 18 mei, bedoeld voor onder meer alumni van de opleiding Management, Economie & Recht (MER) in Breda.

Ook huidige studenten en docenten van de Academie voor Algemeen en Financieel Management in Breda, waar de MER onder valt, zijn welkom op het seminar dat georganiseerd wordt door zes studentes van studentenvereniging Merlijn.
Het moest nu eens niet over internationalisering gaan – wat je vaak hoort – , vertelt een van de organiserende studenten, Karen den Boer. ‘Juist het tegenovergestelde leek ons leuk.’
De bezoekers worden om 18.00 uur ontvangen met een Hollands buffet en drankje. De organisatie vond hiervoor sponsors. Daarna, om 19.00 uur, geven vier sprekers hun ideeën over ‘de kracht van Nederland’. Uitgenodigd zijn Jan Vermunt, directeur van het detacheringbedrijf !Go People, Rabobankdirecteur Cees van Gelderen, lector Innovatief Ondernemen Peter ter Horst en Piet de Keijzer, adjunct-directeur van de Academie voor Deeltijd.
Daarna is er discussie. De studenten hebben prikkelende stellingen bedacht, over onder meer de monarchie, prostitutie, Polen, topsalarissen, de Europese Unie en ‘Nederland handelsland’.
De aanwezigen krijgen rode en groene bordjes waarmee ze kunnen laten zien of ze het eens of oneens zijn met deze stellingen. Daarna wordt er onder leiding van MER-docent Michiel Adriaansen gediscussieerd. Na de discussie mogen de bordjes weer omhoog en wordt duidelijk of de meningen door de gesprekken veranderd zijn.
Daarna is er een borrel, waarop DJ Dennis Neuschvanger, vierdejaars MER-student, Nederlandse muziek draait.
Aanmelden voor deze gratis avond kan via: alumni@sv-merlijn.nl. Meer informatie vind je op www.sv-merlijn.nl. (PM)

Klik op de afbeelding voor een vergroting.
klik