Studentenpartij MEI wil meer uitdaging

Studenten van de Universiteit van Amsterdam vinden het niveau van hun studie te laag. Studentenpartij Macht en Inspraak (MEI) is daarom met de actie ‘Daag me uit!’ gekomen.
MEI-woordvoerder David Rozema in universiteitsblad Folia: ‘Werkgroepen zijn groot, er is geen fatsoenlijke feedback, docenten gaan te vaak uit van de zwakste studenten. Dat moeten we niet hebben.’

Begin maart startte MEI een briefkaartenactie om aandacht te vragen voor de kwaliteit van het onderwijs. In totaal zijn er ongeveer vierhonderd kaarten ondertekend door studenten die meer uitdaging willen in het onderwijs. Deze werden gisteren uitgestort over de vergadertafel van het universiteitsbestuur.
Voorzitter Eva Reijman van MEI: ‘We hopen met deze actie steun en medewerking van de universiteit te krijgen. De reactie van het bestuur was in ieder geval positief.’ MEI heeft nog meer acties op de agenda staan. Zo vindt er binnenkort een discussie plaats met docenten van de UvA over wat uitdagend onderwijs is en hoe je dit kunt bevorderen. (TdO/HOP)