Tilburg is ’the place to be’

‘Tilburg is een te gekke stad met de hoogste kroegdichtheid van Nederland, veel voorzieningen voor kunst, cultuur en sport en een groot aanbod van betaalbare kamers’. Zo omschrijft het Brabants Dagblad de inhoud van de dvd, die de Universiteit van Tilburg (UvT), heeft laten maken om vwo-scholieren te overtuigen dat de Kruikenstad ’the place to be’ is.

Industriestad, oké. Dat wil iedereen geloven, maar dat Tilburg een echte studentenstad is, lijkt er bij de buitenwereld maar niet in te willen. De UvT wil af van het foute imago van de stad, want met 25.000 studenten die bij Avans Hogeschool, Fontys Hogescholen en de universiteit staan ingeschreven, is Tilburg voor jongeren een geweldige plaats om te studeren. Om dit duidelijk te maken prijzen ook coryfeeën en oud-studenten zanger Guus Meeuwis, sportjournaliste Dione de Graaff en tv-kok Rudolf van Veen op de dvd de Kruikenstad aan. (KvdL)