Verboden te fotograferen tijdens excursie in Barcelona

Een groep van 45 tweedejaarsstudenten Ruimtelijk Ontwerp gaat van 6 tot 13 juni naar Barcelona. Hun fototoestel kunnen ze thuislaten. ‘Camera’s verboden’ zo heet de excursie. De Bredase studenten mogen alleen tekenen wat ze zien.

De studenten vertrekken op 6 juni met een bus richting Barcelona. In Lyon maken ze een tussenstop en bezoeken een klooster. Vervolgens gaan ze naar Spanje, waar ze in Barcelona en omgeving al wandelend en fietsend de architectuur en het landschap van de streek verkennen en op tekening vastleggen.
Hoewel ze vrij zijn in hun keuzes, is wel een programma gemaakt van geschikte locaties en gebouwen, zoals wijnboerderijen in Manresa en de typisch Catalaanse huizen in Barcelona.
De voorbereidingen van de studenten, zowel voltijd- als deeltijdstudenten, zijn te volgen op verschillende weblogs, zoals: manresaexcursie.blogspot.com, vilafranca-dp.blogspot.com en barca-bazaar.blogspot.com. (PM)