Een grote ergernis sinds ik me op avans bevind is de de mail.
Enkele op- en aanmerkingen:
-Sinds ik me op Avans bevind is mijn email-adres al twee keer gewijzigd. Kan zo’n wijziging niet gewoon in een traject van 4 of 5 jaar worden doorgevoerd? Na die periode heeft toch iedere student met een ‘oud’ adres de hogeschool verlaten en wordt iedereen slechts één maal geconfronteerd met een omslachtig @student.avans.nl-adres.
-Wij als studenten worden geacht om vrijwel dagelijks onze mailbox te checken, dit is allemaal oké, maar moet dit dan niet ook voor de onderwijzers gelden?
Als voorbeeld wil ik noemen: Je loopt stage en zit met een dringende vraag, wegens een grandioze verbouwing van een gebouw dat slechts 10 jaar oud is zijn leraren telefonisch niet bereikbaar. Dat stuur je dus gewoon een mailtje. Een beetje jammer dat je mail pas na een week geopend en na tien dagen wordt beantwoord. Wat hebben de leraren het toch druk.
-Aangezien iedere doorsnee student in het bezit is van gemiddeld 2 à 3 mailboxen is het makkelijk als deze allemaal tegelijk te checken op binnengekomen mailtjes. Een programma bij uitstek hiervoor is Microsoft Outlook. Een beetje jammer dat de fantastische Novel Webmail van Avans geen Outlook ondersteunt…
-Sinds een nieuwe versie van Groupwise is verschenen moet ik gemiddeld drie maal op een mail klikken voordat deze het mailtje opent, ik zal niet de enige zijn. Een ander veel voorkomende kwaal is dat een foutmelding wordt weergegeven zodra ik op de verzend-knop druk…het bericht is verdwenen en het mailtje kan opnieuw worden getypt…
Ik ben benieuwd of anderen deze ergernissen ook ervaren of hier iets aan toe te voegen hebben.
Groeten Rolf
Punt. Of had jij nog wat?