Avans helpt twijfelaar bij studiekeuze

Scholieren die gedurende de zomervakantie nog twijfelen over hun studiekeuze kunnen bij Avans Hogeschool terecht voor hulp bij het doorhakken van de knoop. Voorlichtingsmedewerkers van de hogeschool zijn de hele zomer beschikbaar om afspraken met studentendecanen of studiebegeleiders te plannen.
Steeds later maken scholieren hun keuze. Ook na het behalen van hun diploma weten sommigen nog niet welke vervolgstudie ze zullen gaan volgen. Om aan die groeiende vraag naar advies vanuit deze groep tegemoet te komen biedt Avans Hogeschool de service. Aan de academies is gevraagd medewerkers maximaal beschikbaar te houden om nadere informatie en advies over de opleidingen te verstrekken. Informatienummers van academies moeten worden doorgeschakeld naar het Centraal Informatiecentrum gedurende periodes waarin academies zelf niemand te woord kunnen staan.
In voorbije jaren kwam het voor dat tijdens de zomer belangstellenden afhaakten omdat ze geen inlichtingen bij de academies konden krijgen. (FG)