Avans-studenten in de race voor ‘Studentenhuis van het jaar’

‘1706 Verbernehelden’ in Tilburg is het studentenhuis dat momenteel op nummer één staat in de verkiezing ‘Studentenhuis van het jaar’. In het huis wonen Avans-studenten Michiel van Hezik en Nikki Staps.
De nummer één notering zegt nog niet zo veel, want de sluitingsdatum voor het stemmen is dinsdag 6 juni. Maar een goede kans maken de ‘helden’ wel, want van de huidige overgebleven 16 kandidaat-huizen gaan alleen de eerste zes door naar de finale. Dat houdt in dat het studentenhuis De Eikel 10 in Breda nog wat stemmen moet vergaren, want het staat nu nog maar op de tiende plek. Dat zou te weinig zijn voor huisbewoners en Avans-studenten Jeroen Niebuur en Bram Peek.
Huize Dageraad in Den Bosch zou nu doorgaan, want dat staat momenteel op een zesde plaats. Of hier Avans-studenten wonen, is niet bekend.
Op vrijdag 16 juni is de finale van het ‘Studentenhuis van het jaar’ verkiezing. Het feest wordt gehouden op de Ocean Diva die dan is aangemeerd bij de Nieuwe Passengers Terminal in Amsterdam. Studenten.net organiseert de wedstrijd in samenwerking met Spits en SLAM FM. De bewoners van het leukste huis krijgen een interrailticket als prijs.
Stemmen kan nog steeds op www.studentenhuisvanhetjaar.nl. (KvdL)