Avans werkt aan ‘Centrum voor Ondernemerschap’

Er komt een ‘Avans Centrum voor Ondernemerschap’: een ‘ingang voor beginnende en ervaren ondernemers’. Tijdens de presentatie van Starterslift vanmiddag in Breda maakte de hogeschool de plannen daarvoor bekend.
Het instituut moet uitgroeien tot ‘een concreet ondernemerscentrum met bedrijfsruimten in de nabijheid van de hogeschool met toegang tot de werkplaats- en laboratoriumfaciliteiten’, aldus de folder waarin het plan wordt ontvouwd.

Starterslift is een gezamenlijk project van de Universiteit van Tilburg, Avans Hogeschool, de Nhtv, de Kamers van Koophandel in Tilburg en Breda de gemeentes Tilburg en Breda, de Rabobank en diverse andere instellingen voor economische ontwikkeling.
De aftrap van de middaghappening werd gegeven door de jonge ondernemer Floris van Bommel, die als derde generatie het schoenenmerk Van Bommel op de markt brengt met een naar hemzelf genoemde lijn. Op zijn ‘afgetrapte slippers’ die zijn eigen naam dragen vertelde hij wat hij met een combinatie van hart voor de zaak en vernieuwend denken heeft gerealiseerd. Sinds hij vier jaar geleden de Floris-van-Bommellijn heeft geïntroduceerd is de jaaromzet van het bekende schoenenbedrijf verdubbeld van 150 duizend naar 300 duizend schoenenparen. Mede dankzij onorthodoxe reclamecampagnes.

Tijdens presentaties en workshops werd vanuit diverse invalshoeken op het thema van de dag ingegaan. Op een informatiemarkt lieten beginnende ondernemers hun producten en diensten zien.
Docent John Lankheet van Avans Hogeschool gaf informatie over de nieuwe hogeschoolbrede minor ‘Innovatief ondernemen’ die met ingang van het komende studiejaar door het gelijknamige lectoraat wordt aangeboden. ‘Kan ik herkansen?’was de vraag van een bezorgde student. ‘Herkansen? Mensen die ondernemend zijn slagen altijd’, was de spontane reactie. (FG)

Foto’s: Floris van Bommel vertelt op zijn eigen merkslippers over zijn succes als jonge ondernemer. (Klik op foto’s voor vergroting.)

klik