Beachvolleybal op sokken

Het was koud gisteravond. Maar dat weerhield 150 Bredase hbo-studenten er niet van mee te doen aan het BRESS Beachvolleybaltoernooi. Hier en daar bleven de sokken wel aan. Het team van de Academie voor ICT en Media won het toernooi.

Vorig jaar waren er bij prachtig weer honderd deelnemers, meldt Ingrid Versteegh van de Bredase Studentensportvereniging BRESS. Ze was er zelf ook verbaasd over dat het er nu anderhalf keer zoveel waren. ‘Het zand was ijskoud. Veel studenten speelden op sokken of schoenen. Dat is niet gebruikelijk, maar wel begrijpelijk’, zegt ze.
Aan het toernooi deden zowel Avans-studenten als studenten van de andere Bredase hogeschool, NHTV, mee. Versteegh schat in dat de verhouding ongeveer fifty-fifty was. Er werd volgens de BRESS-medewerker goed gespeeld. ‘Het recreatieve niveau werd tijdens het toernooi regelmatig overschreden.’
Het toernooi werd gehouden bij en in samenwerking met Breda Beach, een Bredase beachvolleybalclub met vijf velden bij Zwembad Wolfslaar in Breda. Tussen de wedstrijden door was er een maaltijd van de Noodle & Go bar. Na afloop een drankje en muziek. Voor zomerse sferen moest het Kokosnoot-stootspel zorgen. (PM)

Klik op de foto voor een vergroting.

klik