Betonkanoteams vallen in de prijzen

De betonkanoteams van Avans Hogeschool zijn afgelopen weekend tijdens de race in Leeuwarden flink in de prijzen gevallen. In totaal sleepten ze negen prijzen in de wacht.

Met elf betonkano’s gingen studenten van de Academie voor Bouwkunde en Civiele Techniek in Den Bosch en de Academie voor Bouw en Management in Tilburg naar de race in Leeuwarden. De Bossche studenten wonnen met hun acht kano’s zeven keer een prijs. Op de lange afstand haalden de heren de derde en tweede plaats. De sprinters wonnen een tweede prijs. De damesteams eindigden op de lange afstand en de sprint respectievelijk op een tweede en derde plaats. Het gemengde team is twee keer tweede geworden.
De Tilburgse dames werden eerste op de lange afstand en het gemengde team behaalde een derde plaats.

De betonkanorace wordt al sinds 1972 elk jaar georganiseerd voor studenten van hogescholen en universiteiten in Nederland. Sinds een paar jaar doen ook Duitsland en België mee. (CB)

In Punt nr. 17 een interview met deelneemster Esther Colijn over de betonkanorace