Briljante broodtrommel

‘Swingbox’ luidt de naam van de opvouwbare broodtrommel waarmee Motifive de uitverkiezing tot ‘beste hbo-studentenbedrijf van Nederland’ verdiende.
De vijf eerstejaars studenten werktuigbouwkunde van de Haagse Hogeschool/TH Rijswijk kunnen hun brood er nog niet mee verdienen, maar hun bedrijfje maakt al wel winst. Van de door hen ontworpen en geproduceerde broodtrommel zijn er in twee maanden tijd ruim 1500 verkocht.
Staatssecretaris Van Gennip van Economische Zaken noemde de broodtrommel bij de prijsuitreiking ‘eenvoudig, maar briljant’. En dat is hij ook. Hij is licht, opvouwbaar, in vele kleuren verkrijgbaar en vaatwasmachinebestendig. Bovendien kunnen bedrijven hem laten bedrukken met logo en slagzin.

Van 2 tot 9 juli mogen de studenten met hun broodtrommel de Nederlandse eer hooghouden in een Europese wedstrijd voor studentondernemingen. Die wordt in Maastricht gehouden, want vorig jaar hebben Maastrichtse kunstacademiestudenten gewonnen. Die hadden het bedrijfje Cre8 (spreek uit: kri-eet) opgericht, dat een mooie tijdschriftenhouder op de markt bracht.

Het aantal studentenbedrijven is vorig collegejaar flink gestegen: van 487 naar 625 bedrijven, gerund door vijfenzestighonderd studenten van hbo of mbo. (BB/HOP)

Meer info: www.motifive.nl.