‘Elke Brabantse ondernemer moet dit boek op zijn nachtkastje hebben

Uit handen van Frans van Kalmthout, bestuurslid van Avans Hogeschool, kreeg Hanja Maij-Weggen, Commissaris van de Koningin in Brabant, vanmiddag in het Atrium in Den Bosch het eerste exemplaar van het boek ‘Bewust naar het buitenland’.

Het boek is geschreven door Marjolein Rojo, docent bij de Academie voor Marketing.
Het moet het midden- en klein bedrijf in Brabant stimuleren om te exporteren. Want dat gebeurt nu nog veel te weinig.
Dit boek zou elke Brabantse ondernemer op zijn nachtkastje moeten hebben, zegt Hanja Maij-Weggen, na de overhandiging. Ze hoopt dat de ondernemers in Brabant ervan leren en geprikkeld worden om over de grenzen te gaan.

De overhandiging in het Atrium in Den Bosch maakt deel uit van het symposium ‘Czech it Out’, dat vierdejaarsstudenten International Business and Languages in Den Bosch hebben georganiseerd. Het symposium dat momenteel in volle gang is gaat over zaken doen met Tsjechië. Hiervoor zijn verschillende Nederlandse en Tsjechische ondernemers uitgenodigd. Aan het woord komen onder andere de heer Arpink, ondernemer van Timeco, de heer Dijkink, entrepreneur van Fijn-Mechanica en de heer Kersten, oprichter en directeur van Co-makers International. Zij vertellen over hun ervaringen met het ondernemen in het voormalige Oostblokland. Na de lezingen kunnen belangstellenden twee workshops volgen die gaan over het zakendoen in Tsjechië. Om 17.00 uur wordt het symposium afgesloten met een borrel. (CB)

klik