Floris van Bommel presenteert Starterslift event

Floris van Bommel, van het bekende schoenenmerk, opent op 21 juni het Starterslift Event. Het evenement is bedoeld voor de ondernemende student en beginnende starters, ook van buiten Avans Hogeschool.

Van Bommel is telg uit de bekende Van Bommelfamilie en verantwoordelijk voor de sneakerlijn van het merk. ‘Hij presenteert heel leuk’, zegt derdejaarsstudent Commerciële Economie Josien Hermans. Als student-assistent is zij ingezet om het evenement op poten te zetten namens Starterslift. Dit is een organisatie die starters op de markt helpt met adviezen en startkapitaal.
Naast enkele presentaties van onder meer Van Bommel en Frans van Kalmthout, lid van de Raad van Bestuur van Avans Hogeschool, worden verschillende workshops van een half uur gegeven.
Iemand van de Kamer van Koophandel geeft informatie over de valkuilen voor startende ondernemers. Peter ter Horst, lector Innovatief Ondernemen legt uit wat innovatief ondernemen echt is. Avans-focusmanager Ad Schenkels spreekt de deelnemers aan op persoonlijke ontwikkeling. Docent John Lankheet geeft uitleg over de minor ‘Innovatief ondernemen’. Daarnaast vindt de bezoeker er een informatiemarkt met verschillende standjes waarin beginnende starters zich presenteren.
Het evenement vindt plaats in de hal van de Academie voor de Technologie voor Gezondheid en Milieu aan de Lovensdijkstraat in Breda. Lector Scheidingstechnieken Henk Claessen laat in de laboratoria rondom de hal zien welke mogelijkheden er voor ondernemers zijn om er bijvoorbeeld producten te ontwikkelen of te testen.
Het Starterslift Evenement is volgens Hermans een uitgelezen kans om te netwerken. ‘Je bent niks verplicht. Je kunt vrijblijvend deelnemen aan de workshops.’ De bijeenkomst begint om 14.00 en wordt rond 16.30 uur afgesloten met een borrel. Kijk voor meer informatie over Starterslift op: www.starterslift.nl. (PM)