Geld voor toepassingsgericht onderzoek

De Academie voor Management en Bestuur in Den Bosch maakt geld vrij voor toepassingsgericht onderzoek door docenten. Het gaat om drie personen, ieder voor 0,1 fte.

De subsidie geldt vanaf 2007. Voor die tijd kunnen docenten een aanvraag indienen voor de subsidie. Het onderzoek hoeft niet aan Avans Hogeschool plaats te vinden, dat kan ook bij een lectoraat aan een andere hogeschool of universiteit zijn. De academie wil met het bevorderen van toepassingsgericht onderzoek nog meer kennis in huis halen.
Er komt een speciale commissie die de aanvragen gaat beoordelen. ‘Voorlopig is de subsidie voor één jaar. Na een jaar wordt bekeken of het wordt verlengd, maar dan moeten ze wel bewezen hebben dat ze het goed gedaan hebben’, zegt Titia Bredée, directeur van de Academie voor Management en Bestuur. (CB)