Hoogste punt Bredase nieuwbouw bereikt

Vanmiddag heeft bestuursvoorzitter Harry Koopman samen met een student de vlag gehesen naar het hoogste punt van de nieuwbouw in Breda. ‘Het bereiken van het hoogste punt is altijd een hoogtepunt in de bouw.’

Eind 2006 moet de nieuwbouw klaar zijn, dan begint de renovatie van het huidige gebouw. ‘Met het nieuwe gebouw willen we een smoel maken naar de Claudius Prinsenlaan en naar de stad. Tot nu toe waren de gebouwen weggedrukt’, zei Koopman in zijn speech.
Het nieuwe gebouw moet een ‘rijke onderzoeksomgeving’ worden. In 2010 verwacht Koopman dat er duizend buitenlandse studenten rondlopen. Ook zijn er diverse expertisecentra gevestigd. Het eerste is het kenniscentrum voor ondernemerschap. ‘Dat zal volgend jaar al onmisbaar blijken te zijn’, aldus Koopman. (SW)

Klik op de foto voor de vergroting.

klik