Informatici bouwen digitale barometer

De digitale barometer waarmee studenten Sociale Studies elkaar moeten beoordelen op competenties, werkte niet goed. Daarom kregen tweedejaarsstudenten Informatica in Den Bosch de opdracht om een nieuwe barometer te maken. Het liefst niet in Excel, waar de oude op haperde.

De studenten ontwikkelden een webapplicatie waarop deelnemers kunnen inloggen en vragenlijsten kunnen invullen over de verschillende competenties. Docenten kunnen hierop ook zien hoe studenten elkaar beoordelen.
De informatici moesten met hun ontwerpen rekening houden met de gebruikersvriendelijkheid en de vormgeving. Afgelopen donderdag presenteerden zes groepen hun barometers. Het beste ontwerp wordt vanaf september door de winnende groep ingevoerd. (CB)