Inrichting eindexpositie 06 in volle gang

Het ruikt naar verf en zaagsel op de kunstacademie in Den Bosch. Boormachines en andere elektrische apparaten galmen door het gebouw. Kosten noch moeite worden gespaard om de eindexamenexpositie in te richten.

Er is een steiger gebouwd om net dat ene muurtje hoog in de nok rood te kunnen schilderen. Met de cirkelzaag worden latten door midden gezaagd. Vrienden en familie zijn opgetrommeld om mee te helpen. Over ruim een week is het weer zo ver. Eindexamenkandidaten tonen hun werk. Voor de expositie hebben docenten en curatoren een selectie gemaakt uit het eindexamenwerk. De werken van de 180 jonge beeldende kunstenaars en vormgevers zijn te bezichtigen van 1 tot en met 5 juli.
De officiële opening vindt in Den Bosch plaats op donderdag 29 juni en in Breda op vrijdag 30 juni. Tijdens de opening worden verschillende prijzen uitgereikt onder andere door beide gemeenten die jaarlijks een prijs toekennen aan de meest veelbelovende student: de Lucasprijs in Den Bosch en in Breda de St. Joostpenning. Daarnaast wordt de AKV/St.Joost scriptieprijs uitgereikt. Ook wordt de nominatie voor de Avans scriptieprijs bekend gemaakt.

Op www.akv.stjoost.nl staat een overzicht van al het eindexamenwerk. Als preview zijn op donderdag 29 juni de eindexamenfilms van de studenten Animatie en Audiovisuele Vormgeving te zien in Chassé Cinema in Breda. Het programma begint om 13.00 uur. Entree is vijf euro. (CB)

Klik op foto’s voor vergroting

klikklikklikklikklik