Pabo leidt 19 stagecoaches op

Bij de Pabo in Breda hebben gisteren negentien leraren uit het basisonderwijs op feestelijke wijze hun opleiding tot ‘stagecoach’ afgesloten.

De leraren kregen de training van de Pabo in het kader van het project ‘Opleiden in de school’. Dit overheidsproject, waarvoor subsidies beschikbaar zijn, moet ervoor zorgen dat lerarenopleidingen en basisscholen intensiever gaan samenwerken.
De stagecoach gaat de student veel meer inhoudelijk begeleiden dan voorheen de stagecoördinator of mentor van een basisschool deed, meldt Pabo-docent Carla Nijlunsing. ‘Kennisdelen en samenwerken zijn de pijlers van ons nieuwe competentiegerichte onderwijs’, legt de docent uit. Dat kan volgens haar met deze stagecoaches, die niet alleen de stagiairs intensief begeleiden, maar ook nauw contact onderhouden met de betrokken docenten van de Pabo.
Op 22 augustus begint de training van nog eens zestig onderwijzers tot stagecoach. De training duurt twaalf dagdelen. (PM)