Studenten positief over verbouwing Den Bosch

De draaideuren zijn onhandig en er zijn nog steeds te weinig computers, maar studenten zijn overwegend positief over de verbouwingen in Den Bosch.

Ze hebben nogal wat overlast gehad van de verbouwing, maar het resultaat mag er zijn, vinden de 31 studenten die geïnterviewd werden over de nieuwbouw. Derdejaarsstudenten HBO-Rechten Inger van Delft, Pauline van Lintel en Sarah Ziadi, deden het mini-onderzoek op verzoek van de Raad van Bestuur die wilde weten of de verbouwing de goedkeuring had van studenten.
De meesten vinden de optelsom een verbetering. De aula wordt erg leuk gevonden en de mediatheek mooi met betere voorzieningen. Ook de indeling van de ruimtes wordt handiger gevonden.
De temperatuur in Xplora wordt door 13 personen als storend gezien, te heet. Verder vinden de ondervraagde studenten dat medewerkers van Xplora te veel zeuren over het nuttigen van eten en drinken in deze ruimten.

Opvallend was dat het merendeel van de studenten niet op de hoogte is van het bestaan van de loungebar en de studiecabines. Degenen die de bar wel kennen, vinden die geweldig. Studenten zouden hierop dus gewezen moeten worden, vinden de onderzoekers. De klacht over te weinig computers relativeren de studenten echter in het onderzoek: ‘Dit zal waarschijnlijk altijd discussiepunt blijven. Omdat er nu eenmaal meer studenten dan plaatsen zijn.’ (MvH)