Terug naar overzicht

‘Supermarkt door voetbal niet aantrekkelijker’

De prijzenoorlog is passé, dus moeten supermarkten iets anders verzinnen. Maar ga dan niet massaal de voetbalsponsoring in, vindt docent Reinder Koornstra.

Al waren de acties sterk, het verbaast hem dat zowel PLUS als Super de Boer gekozen hebben om het voetbal te sponsoren. ‘Dat moet tot verwarring leiden.’ Al vindt hij het meer bij PLUS passen, zegt hij in een interview met Sponsor Magazine. ‘Zij zitten met hun formule dichter bij de mensen. Die formule is, niet denigrerend bedoeld, wat “volkser”.’ Sponsoring moet bij een bedrijf passen, wil hij maar zeggen. ‘Het is een poging om je via de communicatie te onderscheiden.’
Maar sponsoring heeft weinig waarde als er geen continuïteit in zit. ‘Bij PLUS vind ik het meer in de lijn liggen van wat men doet en uitstraalt dan bij Super de Boer.’ Bij de laatste vindt hij het meer een kwestie van opportunisme. Koornstra verwacht daarom dat PLUS nog wel baat heeft bij de sponsoring, maar Super de Boer op de lange termijn niet: ‘Wat gaat men doen na het WK?’.
Bovendien gelooft hij niet dat een supermarkt met voetbal ineens aantrekkelijker zal worden, ‘als je kijkt naar wie de aankopen in de supermarkt doen.’(MvH)

Meer lezen?