‘Te weinig contacturen bij AAFM’

Zeven tot tien contacturen per week is te weinig, vindt Harrie van Beek, directeur van de Academie voor Algemeen en Financieel Management in Breda. Hij zei dat gisteren in de vergadering van de academieraad waar de managementrapportage 2005 werd besproken.

‘Vanuit de opvatting dat regelmaat in studie, sociale cohesie en persoonlijke aandacht voor de student van groot belang zijn, is dit een zorgelijke ontwikkeling’, is te lezen in MARAP 3 – 2005. Hiermee wil de academiedirectie een signaal geven aan de Raad van Bestuur. ‘In het tweede jaar van Personeel & Arbeid zijn er bijvoorbeeld nog maar zeven contacturen per week. Dat is een gevolg van het budgetmodel van Avans.’
In het vierde jaar van de opleiding kunnen studenten genoeg hebben aan minder dan tien contacturen per week, omdat ze dan al zelfstandiger zijn. In het begin van de opleiding is het zeker niet genoeg, zegt Van Beek. Voor het eerste jaar moet vijftien contacturen per week de norm zijn. (SW)