Veel lege zetels in academieraden

De medezeggenschapsraden in de academies gaan de nieuwe raadsperiode in met veel vacante plaatsen door gebrek aan kandidaten. Vooral de studenten hebben het laten afweten. Maar in sommige academies blijven ook personeelszetels leeg.

Bij drie academies zijn de studenten helemaal niet vertegenwoordigd: de Academie voor Gezondheidszorg (AGZ) en de Academie voor Algemeen en Financieel Management (AAFM) in Breda en de Academie voor Sociale Studies (ASH) in Den Bosch.
De raden van de AGZ en de ASH zijn sowieso erg klein: beide tellen slechts twee leden namens het personeel. Opvallend is ook het grote aantal vacatures bij de raad van de Academie voor Pedagogisch Onderwijs: slechts één student en één medewerker vormen de nieuwe raad. Eerder was al bekend geworden dat de Academie voor Technologie en Management in Breda en Tilburg uit één student bestaat.
Veel zetels zijn verder leeg gebleven bij de Academie voor ICT en Media (AIM), de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu ATGM) en de Academie voor Sociale Studies in Breda (ASB), de Academie voor Bouw en Management in Tilburg (ABM) en de Academie voor Industrie en Informatica (AII) en de Academie voor Marketing (AM) in Den Bosch.

Academies en diensteenheden die met vacatures kampen kunnen proberen deze alsnog te vervullen via nieuwe, tussentijdse verkiezingen. (FG)