Week verlenging onderzoek huisvestingwensen studenten

Ruim duizend voltijdstudenten van Avans en de NHTV in Breda hebben de enquête over hun wooneisen ingevuld. De uiterste datum voor het beantwoorden van het vragenformulier is van 2 juni naar 9 juni verschoven.
Momenteel ligt de respons op acht procent. ‘Het onderzoeksbureau kan met deze cijfers uit de voeten. Het kan conclusies trekken’, verklaart Anita Korporaal, adviseur studentenzaken Avans Breda. ‘Maar als de respons door een week verlenging nog groter wordt, is dat mooi meegenomen. Hoe meer informatie we kunnen krijgen, des te beter en scherper de conclusies kunnen worden.’
De enquête heeft dertig vragen over onder andere hoe studenten wonen, hoe ze aan hun woning zijn gekomen en in welke Bredase wijken ze zouden willen leven. Daarnaast wordt er aan studenten gevraagd die ergens anders wonen of ze behoefte hebben naar de Baroniestad te verhuizen en waarom studenten thuis blijven wonen. Het onderzoek wordt gehouden in opdracht van Avans, de NHTV, de gemeente Breda, WonenBreburg en Singelveste. Naast de enquête maakt de gemeente een analyse over hoe de woningmarkt eruit ziet in Breda. Met de resultaten wordt er een meerjarenplan voor studentenhuisvesting gemaakt.
NHTV-studenten Arjen Vos en Kelly van den Hoven wonnen een Pluim-kadocheque van honderd euro, die wordt geloot na elke 500 inzendingen. Uiteindelijk komt er ook nog een loting waarbij de winnaar een Ikea-wooncheque wint van 250 euro.
Het invullen van de enquête kan op www.woon.enqueteonderzoek.nl. (KvdL)