Terug naar overzicht

8888 voor bijna al uw problemen

Papier in de kopieermachine op, koffieautomaat leeg of een vastgelopen pc? Voortaan hoeft de Avans-medewerker nog maar één telefoonnummer te bellen: 8888. De Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst heeft een servicedesk ingericht waar men terechtkan voor alle storingen en vragen op het gebied van ICT en facilitaire zaken.

In verschillende ploegen bemannen zes tot acht DIF-medewerkers de servicedesk in Breda van ’s ochtends acht tot ’s avonds halfnegen. Ze nemen klachten en vragen aan en sluizen die, indien nodig, door naar de juiste persoon op de juiste locatie.
Volgens servicemanager Bas van Pruijssen biedt deze aanpak veel voordelen. ‘Voorheen had je allerlei verschillende nummers die je moest bellen. Voor problemen met de kopieermachine moest je de een bellen en als het wc-papier op was, een ander. Dat hoeft nu niet meer.’
Van Pruijssen legt uit dat de nieuwe aanpak ook op managementniveau kansen biedt. ‘Achter de dienstverlening zit een registratiesysteem. Daardoor krijgen wij beter inzicht in het aantal en het soort storingen die er zijn. We kunnen er beter op inspelen.’
De servicemanager zegt dat hij zich kan voorstellen dat mensen bang zijn voor bureaucratie, in sommige gevallen is het toch een schakel extra als je niet direct de juiste persoon kunt bellen. Hij verwacht dat in het algemeen de Avans-medewerkers beter en sneller geholpen worden. Om in de gaten te houden of dit ook het geval is, wordt de dienstverlening constant geëvalueerd, onder meer door het houden van enquêtes.
Alleen voor problemen met de roostering kan 8888 nog niet gebeld worden, omdat dit volgens Van Pruijssen organisatorisch nu nog te complex is. In de toekomst is dat wel de bedoeling. Vragen en opdrachten betreffende de catering en Océ (centrale repro en winkel) kunnen rechtstreeks aan hen worden gesteld. (PM)

Meer lezen?