Avans-campagne met tattoos

In de nieuwe wervingscampagne van Avans dit keer geen beelden van lachende jonge mensen, maar van tattoos – op bovenarmen, enkels en onderruggen. Daarmee wil Avans inspelen op wat jongeren bezighoudt en zich onderscheiden van andere hogescholen.

Bestuursvoorzitter Harry Koopman presenteerde de nieuwe campagne gisteren tijdens de opening van het schooljaar, die plaatsvond in Hilvarenbeek. Op een groot scherm in de evenementenhal bij de Beekse Bergen werden de beelden van de campagne getoond.
De tattoo bestaat uit een tribal en een steekwoord. Op de foto’s zie je bijvoorbeeld een arm, daarboven staat: ‘gek op’, op de arm staat: ‘beter’ of ‘anders’. ‘Iedereen gebruikt lachende gezichten bij campagnes, wij eerst ook. We wilden iets opvallenders’, zegt Heidi Beerepoot van het campagneteam. ‘We denken ook dat deze beelden aansluiten bij de belevingswereld van scholieren, die vaak bezig zijn met hun uiterlijk.’
De slogan van de nieuwe campagne is ‘Ontdek ’t bij Avans’ inspelend op Xplora, het nieuwe leercentrum van Avans Hogeschool. ‘Daarmee willen we het gevoel weergeven dat studenten bij Avans zelf kunnen ontdekken wat ze kunnen en willen. En Avans helpt ze daarbij.’
De nieuwe slogans en beelden worden op allerlei manieren ingezet. Via advertenties in bijvoorbeeld kranten, busposters en bij open dagen. De foto’s met ‘gek op’ en het steekwoord op de arm, kunnen aangepast worden aan de doelgroep. Bij de economische opleidingen zou bijvoorbeeld ‘geld’ als steekwoord kunnen staan.
Alle medewerkers krijgen morgen een brief in de bus waarin de bestuursvoorzitter uitlegt wat de nieuwe campagne inhoudt. Zo kunnen ook degenen die gisteren niet bij het openingsfeest waren, kennismaken met de campagne. (PM)

Voorbeeld van posters van de nieuwe campagne
(klik op foto voor vergroting)

klik