Eerstejaars Social Work krijgen introductie rolstoeldansen

Tijdens de introductie mochten de aankomende eerstejaarsstudenten Social Work in Den Bosch zelf ervaren hoe het is om in een rolstoel te zitten. Én een poging doen om erin te dansen.
Demonstratiegroep Rock ’n Rolling uit Best gaf vanmiddag een minicursus rolstoeldansen aan de nuldejaars. Demonstrator Peter Kostermans: ‘Dan kunnen ze zelf voelen hoe het is om in een rolstoel te zitten. En dat het leven niet is afgelopen als je in een rolstoel terecht komt.’

De opleiding koos dit keer voor een inhoudelijke introductie naast entertainment. De organisatie heeft daarom het werkveld betrokken bij de introductie. Behalve het rolstoeldansen hebben de eerstejaarsstudenten een cursus gebarentaal kunnen volgen en een kijkje kunnen nemen in een verzorgingstehuis.
De geijkte introductieactiviteiten zijn niet vergeten, zegt tweedejaars Annechien Scheurwater, die de introductie mee organiseerde. ‘Gisteren hebben we een survival en een kroegentocht gehad zodat iedereen elkaar kon leren kennen. Vandaag kunnen de studenten kennismaken met de mogelijkheden van de opleiding.’ (MvH)