HBO Introfestival ook in Den Bosch

DJ Jean is de grote trekker van het allereerste HBO Introfestival dat donderdag 7 september in Den Bosch plaatsvindt. Een week later treden onder meer Elize en George Baker op voor de Bredase eerstejaarsstudenten.

Het is de eerste keer dat studenten van Avans, de pabo, Fontys, HAS en STOAS in Den Bosch een gezamenlijke introductie krijgen. Zij kunnen 7 september vanaf 16 uur terecht op een informatiemarkt in de Talentfactory. Om vijf uur trekken ze de stad in om kennis te maken met studentenkroegen, maar ook de bekendste monumenten. Voor tien euro kunnen ze ook nog eens in een van de eetcafé’s een maaltijd nuttigen. ’s Avonds is het afsluitende feest met DJ Jean.

Breda pakt het 14 september groots aan door een samenwerking aan te gaan met Radio 538. Studenten kunnen daar kiezen tussen twee podia. Op het Kerkplein zijn vanaf vijf uur optredens van DJ Scott B., de Bert en Ernie Disko Sjow, Julian Thomas, 7 Sisters en Elize. De Havermarkt wordt het Terrein van het Radio 538 Rabobank Studentenfeest. Met onder meer Martijn Oosterhuis van de Lama’s, De Corona’s en George Baker en ‘vette prijzen’. DJ Dazzle sluit het feest op de Havermarkt af.

Het HBO Introfestival in Breda is in 1994-1995 op initiatief van Avans Hogeschool (destijds Hogeschool Brabant) ontstaan. Tegenwoordig is het een festival voor alle eerstejaars in Breda, dus ook studenten van de NHTV internationale school en de Koninklijke Militaire Academie. Het heeft al op verschillende locaties plaatsgevonden, zoals het Turfschip en Chassé Theater. Sinds het schooljaar 2003-2004 wordt het festival in het centrum van Breda gegeven. (MvH)