Tilburgse studenten krijgen les van Wim T. Schippers

Studenten van de Universiteit van Tilburg kunnen zich inschrijven voor een cursus gegeven door Wim T. Schippers. Schippers is onder meer bekend als maker van radio- en televisieprogramma’s. Hij is ook de stem van Ernie in Sesamstraat en hij presenteerde van 1995 tot 2002 de Nationale Wetenschapsquiz.

Schippers gaat op de Universiteit van Tilburg (UvT) het komend semester als Leonardo-hoogleraar, een wisselleerstoel van de Faculteit Communicatie en Cultuur, het college ‘Wetenschap is geen kunst maar wel cultuur’ verzorgen. De cursus is alleen bedoeld voor studenten van de Faculteiten Communicatie en Cultuur, Wijsbegeerte en Theologie en Religiewetenschappen. Maar ook andere belangstellenden kunnen een graantje meepikken. Op donderdag 18 januari houdt Schippers een openbare lezing in de aula van de UvT. (PM)