Barrelrace voor goed doel

Over asfalt, steen en vooral veel zand van Amsterdam naar de Senegalese hoofdstad Dakar racen in een auto die niet meer dan vijfhonderd euro gekost mag hebben. Marnix Bakker, tweedejaarsstudent aan de Academie voor Marketing en Business Management in, neemt samen met een vriend deel aan de barrelrace.

Bakker vertrekt op 4 november in een Peugeot 405 vanuit Amsterdam. De route loopt via Marokko, de Westelijke Sahara en Mauritanië naar Dakar. De aankomst is na ongeveer drie weken gepland.
Met de race zamelt het tweetal geld in voor een goed doel: opzet van een school voor beroepsonderwijs in Gambia. De teams reizen daarom vanuit Dakar nog door dit land, waar de barrels geveild worden.
Wie wil meedoen, kan zich inschrijven: er is nog plaats voor drie teams in de rally. (RS)

Meer informatie over de expeditie: www.amsterdamdakar.nl