Bossche Bouwkundestudenten naar Berlijn

Genieten en kennis opdoen van de architectuur van Berlijn. Met dit doel gaan vierdejaarsstudenten Bouwkunde in Den Bosch van 30 oktober tot en met 4 november op studiereis.

In Berlijn bezoeken de studenten moderne en oude architectuur, maar ook bekende gebouwen die nog in aanbouw zijn. Ze brengen een bezoek aan de historische paleizen van Potsdam, de Rijksdag, het nieuwe hoofdstation dat onlangs is geopend en het museumeiland, dat tijdens de tweede wereldoorlog zwaar is beschadigd, maar nadien weer in oorspronkelijke stijl is opgetrokken. Ook zijn de 47 studenten uitgenodigd een kijkje te nemen in de Nederlandse ambassade die is ontworpen door architect Rem Koolhaas.
Het is zes jaar geleden dat vierdejaarsstudenten Bouwkunde op een meerdaagse buitenlandse reis zijn geweest. In het curriculum was er geen plaats voor. (CB)