De Godfroy: prijs voor openheid

De redactie van hogeschoolkrant Punt stelt een jaarlijkse prijs in voor medewerkers die op een open en professionele manier met de pers omgaan. Dat heeft de redactie gisteren bekend gemaakt, tijdens het afscheid van vertrekkend hoofdredacteur Frans Godfroy.

De prijs is in het leven geroepen als hommage aan de naar het blad van de TU Delft vertrokken hoofdredacteur en zal ook diens naam dragen.
Godfroy leidde Punt, voorheen Impuls geheten en later gefuseerd met de Bossche hogeschoolkrant Skoop, vanaf dag één. Hij maakte zich elf jaar lang sterk voor een onafhankelijke en kritische pers binnen de hogeschool. Zo kaapte hij tijdens de affaire rond de hbo-fraude een aantal grote (nieuws)vissen voor de neus van landelijke en regionale dagbladen weg.
De afscheidreceptie vond plaats in het Tilburgse café De Ring. Na enkele sprekers kwam het slotakkoord van Godfroy zelf. In de stijl van Bertold Brecht’s ‘Lehrstücke’ bracht hij een korte satirische opvoering over Avans Hogeschool. De receptie werd muzikaal ondersteund door saxofoonkwartet Saxafari.
De Godfroy zal begin volgend schooljaar voor het eerst worden uitgereikt. Hoe de prijs er precies moet gaan uitzien is nog niet bekend. (RS)

Klik op foto voor vergroting

klik