Druk HBO Intro Festival

Enkele honderden Bredase studenten woonden gisteren vroeg in de avond het optreden van George Baker bij. Het twaalfde HBO Intro Festival speelde zich af op het Kerkplein en de Havermarkt in Breda. Later op de avond werd het nog drukker: bijna 6000 bezoekers.

Het was heel druk, zegt Avansmedewerker Cyndra de Ruijter die bij de organisatie betrokken was. ‘De politie vertelde mij dat er rond kwart voor tien tussen de 5500 en 6000 mensen waren. Ik denk dat dit komt door het mooie weer en het programma, er zaten verschillende top 40-artiesten tussen.’
Naast Baker traden van 19.00 tot 23.00 uur onder meer Julian Thomas en DJ Dazzle op. Hoewel Thomas pech had: tijdens zijn optreden viel de stroom uit. ‘Het leuke was dat Julian Thomas toen handtekeningen ging uitdelen. Uiteindelijk konden we bij discotheek Kerkplein stroom aftappen.’
Het festival was bedoeld voor studenten van alle Bredase hogescholen. Op de Havermarkt was het aantal techniekstudenten van Avans Hogeschool goed vertegenwoordigd, onder meer door de aanwezigheid van de studentenvereniging van de techniekopleidingen van Avans Hogeschool: Virgo. ‘Virgo is een grote studentenvereniging en wij vinden het leuk om te feesten’, zei tweedejaars Milieukunde Kevin van Hees. Hij vond het introfestival dit jaar leuker dan vorig jaar omdat het muziekaanbod ‘heel breed’ was.
Verschillende organisaties, zoals uitzendbureaus deelden gagdets uit. Op de Havermarkt deelde studentensportvereniging BRESS programmaboekjes van haar sportactiviteiten en bidons uit. (PM)

Klik op de foto voor een vergroting.

klik