NS en politie ruimen fietsen bij station

Wie zijn fiets ‘fout’ geparkeerd heeft bij het station in Breda, kan hem maar beter snel weghalen. De NS en de politie gaan vandaag duizend verkeerd geplaatste fietsen verwijderen.

Dit meldt BN/De Stem vandaag. De fietsen worden in een tijdelijke stalling in de buurt van het station ondergebracht, waar ze tot 12 oktober kunnen worden opgehaald.
Volgens een woordvoerder van de NS, Stan Hoen, zal blijken dat uiteindelijk drie- tot vierhonderd fietsen niet worden opgehaald. Het betreft volgens hem studentenfietsen. ‘Je ziet steeds na het begin van een nieuw schooljaar dat het uit de klauwen loopt met her en der buiten de rekken weggezette fietsen. Er komen nieuwe studenten bij en die willen allemaal ook hun fiets kwijt. En studenten die vertrekken laten hun fiets achter op het station’, aldus Hoen in BN/De Stem vandaag. (PM)